چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۸۹ ه‍.ش.

گفت و گوی با شاهین نجفی و عوامل آلبوم سال خون(شر موزیک) در چت روم بیلوکس.با صدا و تصویر. همراه با اجرای زنده



آموزش :

ابتدا به آدرس زیر رفته و مسنجر بیلوکس را دانلود کنید
http://messenger.beyluxe.com/Download.html

سپس نرم افزار را نصب و اجرا کنید و با کلیک بر روی گزینه
Click Here For a New Account
لیستی که جلوی شما می آید را پر کنید و ثبت نام کنید !
سپس با وارد کردن یوزر و پسورد خود ! لاگین کنید!

اگر تمام مراحل را درست انجام داده باشید ! مسنجر لاگین شده و بالا می آید !
در بالای مسنجر سمت چپ 2 گزینه وجود دارد
اولی گزینه اد کردن دوستان که عکس یک آدمک با یک علامت جمع است
دومین گزینه لیست روم ها که عکس سه آدمک هست !

با کلیک بر روی گزینه ای که عکس 3 آدمک روی آن است ! پنجره ای برای شما باز می شود با نام
Brows Rooms

در سمت چپ پنجره ! گزینه نهم را با نام
Asia , Posific , Oceania
انتخاب و با کلیک بر روی علامت جمع کنار گزینه ! لیست کشورها را میبینید که ایران را انتخاب کنید ! تا لیست روم های فارسی برای شما نمایش داده بشود!
سپس با انتخاب روم هواداران شاهین نجفی ! وارد روم شده و در مصاحبه شرکت کنید !

اگر مشکلی در وارد شدن به مسنجر یا ... داشتید ! میتوانید با استفاده از گزینه اد آیدی ! آیدی بیلوکس زیر را اد کنید و درخواست راهنمایی بفرمایید
ID Beyluxe : KooRoSh_UK

سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۸۹ ه‍.ش.

شمارش معکوس







آلبوم سال خون در تاریخ 21 نوامبر 2010
مقارن با 30 آبان 1389

در زادروز فرانسوا-ماری آروئه (ولتر) منتشر خواهد شد

شما ممکن است بتوانید گلی را زیر پا لگدمال کنید، اما محال است بتوانید عطر آنرا در فضا محو سازید
ولتر

سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۹ ه‍.ش.

مصاحبه با رادیو صدای آلمان(دویچه وله) پیرامون آلبوم سال خون



دویچه‌وله: دوست داشتیم که در این برنامه، از گذشته و حال و شاید هم از آینده صحبت کنیم. ولی از حال شروع می‏کنیم و آلبومی که الان داری روی آن کار می‏کنی و قرار است به‏زودی منتشر شود. اگر اشتباه نکنم، سپتامبر سال گذشته بود که آلبوم "ایلوسیون" منتشر شد. به این ترتیب، آلبوم بعدی خیلی سریع قرار است بیرون بیاید.

شاهین نجفی: تا الان سیستم این‏جور بوده که ما سالی یک آلبوم بیرون داده‏ایم. به همین دلیل است که دارد این اتفاق می‏افتد.

قطعاتی که قرار است در این آلبوم قرار بگیرند، قطعاتی هستند که کاملاً بعد از ایلوسیون ساخته شده‏اند یا بینابین آن کارهایی هم هستند که می‏توانستند در آلبوم قبلی هم بیایند، ولی جا نبود یا به آن کنسپت نمی‏خورد؟

دقیقاً؛ ما چندتا کار داریم که مربوط به پیش از ایلوسیون هستند. اما من به شدت نسبت به آن‏ها مشکوک بودم و اطمینان نداشتم که آن‏ها را منتشر کنم یا مثلاً در ایلوسیون قرار بدهم که قرار ندادم.

این شک تو به مضمون برمی‏گشت؟ به ساختار، به موضوع…؟

به مضمون کار و به سیستمی که من تازه داشتم روی آن، در کنار کارهای دیگر، کار می‏کردم و شرایط اجتماعی خاصی که اتفاق افتاد. خود ایلیسیون هم بنا به اتفاقاتی که بعد از انتخابات افتاده بود، دچار تغییر شده بود. در نتیجه اصلاً موضوعیت نداشت که ما مثلاً کاری مانند "وای کشته ما را" که یک کار تقریباً طنز است، با مضامین مختلف در ایلیسیون بیاوریم.

سؤالی که این‏جا پیش می‏آید این است که بار خیلی مهم یک سری از ترانه‏های رپ شاید کلام باشد و این کلام است که آن‏ها را می‏کشد و احتمالاً موضوعی که به یک مقطع خیلی خاص برمی‏گردد. با توجه به این که قضیه به حدود یک‏سال و نیم پیش برمی‏گردد، آیا این خطر وجود داشت که مثلاً این ترانه‏ها تاریخ مصرف داشته باشند و دیگر آن‏طور به‏روز نباشند؟

نه؛ بحث اصلاً سر تاریخ مصرف داشتن کار نیست. چون من معتقدم هر کاری تاریخ مصرف دارد. فقط تاریخ مصرف‏ها کوتاه و بلند هستند. به نوعی می‏شود گفت که ادامه‏ی کار در ذهن مخاطب، به ذهن مخاطب بستگی دارد. من با جاوید بودن یک چیز زیاد موافق نیستم. فقط می‏شود گفت تغییر شکل پیدا می‏کند و ادامه می‏یابد. به هر ترتیب، هرکاری، از "انار انار" گرفته تا "جمعه"ی فرهاد، ادامه پیدا کرده است. حال شکل ادامه‏ی آن و نوع مخاطب‏اش متفاوت است.

به‏هرحال سه مسئله در کاری که ما داریم انجام می‏دهیم، نقش بازی می‏کرد؛ یکی موضوع است، بحث دوم کلام و دیگری خود موسیقی است. بحث کلی و کنسپتی که ما در رابطه با موسیقی ایلوسیون داشتیم، نزدیک شدن به موسیقی فاخر بود. نزدیک شدن به یک ارکسترال کوچک بود و…

همه‏ی ترانه‏هایی را که برای این آلبوم انتخاب کرده‏ای، خود تو سروده‏ای یا ترانه‏ی شخص دیگری را هم خوانده‏ای؟

ما این آلبوم را با چند پروژه شروع کردیم. یکی از این پروژه‏ها، مشارکت هنرمندان دیگر بود. عموماً رپرهایی که تا به‏حال شانس و یا موقعیت آن را نداشتند که بتوانند کارهای‏شان را پخش کنند. چون خیلی از وب‏سایت‏هایی که به‏صورت اختصاصی موسیقی هیپ‏هاپ را پخش می‏کنند، پول می‏گیرند و از این طریق منبع درآمد دارند. خیلی از هنرمندها که بااستعداد هم هستند، این موقعیت را ندارند که بتوانند کارهای‏شان را پخش کنند.

ما پروژه‏ای گذاشتیم و اعلام کردیم هرکسی که فکر می‏کند استعداد و توانایی‏اش را دارد، کارها را با ترانه و ضبط خودشان برای ما بفرستند و ما از بین آن‏ها انتخاب می‏کنیم. حدود ۴۰ کار برای ما فرستاده شد که ما در نهایت، دو تا کار را انتخاب کردیم. یک کار از یک رپر جوان است که در عرض این دو سه ماه به آلمان آمده و مستقر شده است که با هم‏دیگر مشترک کار می‏کنیم. ترانه‏ی دیگری هم از بچه‏های داخل ایران انتخاب شده که دو نفر هستند.

اسم آلبوم جدیدت چیست؟ و اگر ممکن است چندتا از آهنگ‏های آن را نام ببر و یا در موردشان توضیحی بده.

ابتدا نکته‏ای را در مورد اسم بگویم؛ همه می‏گویند با جرأت، ولی من می‏گویم بدون جرأت، چون مطمئن نیستم، اما فکر می‏کنم اولین بار است در موسیقی ایرانی که ما انتخاب اسم آلبوم را بر عهده‏ی مخاطب گذاشته‏ایم. یعنی اسم "سال خون" را مخاطب‏ها، از طریق فیس‏بوک، وبلاگ و ای‏میل انتخاب کرده‏اند.
فضای کلی کار، روی بحث طنز، اعتراض و غمی که در کارها هست می‏چرخد. کارها هم به نسبت تقسیم می‏شوند. مثلاً کاری مانند "من‏و هک نکن" در آلبوم هست که در رابطه با داستان هک شدن وب‏سایت من توسط سربازان امام زمان و ارتش سایبری است. اما مضمون آن طنز است.

کار دیگری به نام "هم‏جنس" در این آلبوم هست که در رابطه با دگرباش‏ها است. اما نه با آن نگاه کلیشه‏ای. در این کار، من مشخصاً خودم، به عنوان یک هم‏جنس‏گرا نشسته‏ام که انگار دارم برای معشوق خودم می‏خوانم. نه به آن صورت کلیشه‏ای که خارج از ماجرا بشینی و از یک قشر محروم یا تحت ستم صحبت کنی.

آهنگ‏های آلبوم جدید را چه کسی ساخته است؟

در آلبوم جدید، به‏جز کاری که بچه‏های ایران می‏فرستند و کار دیگری به اسم "برادر بر دار" که دوست و همکارم، بابک خزایی آن را ساخته و منتشر شده، بقیه‏ی کارها ساخت خودم است.

پس تجربه جدیدی برایت بوده؟

تجربه‏ی جدیدی در انتشار. یعنی اولین بار است که من دارم کارهای هیپ‏هاپ با موسیقی خودم را دارم منتشر می‏کنم.

به آلبوم ایلوسیون اشاره کرده بودی و آن شسته رفتگی و فاخر بودن قضیه. مخرج مشترک قطعات کار جدید چیست؟ این کار چه فضایی دارد؟

سه‏تا مسئله… اصولاً حسی که خود من دارم؛ یکی غم است، دیگری خشونت است. البته بهتر است بگویم پرخاش که در ارتباط تنگاتنگ معنایی با چیزی به نام اعتراض است. فکر می‏کنم این دو خصیصه‏ی اصلی کارهای من باشند. حال به نسبت در کارها، پایین و بالا می‏شوند. مسئله‏ی دیگری هم که فراموش کردم، طنز است.
در این آلبوم چندتا از کارها هستند که مشخصاً طنز دارند. پرخاش هم دارند. در بعضی از کارها باز هم به نوعی طنز خیلی غمگینی وجود دارد و غمگین‏تر هستند، اما پرخاش هم دارند. در الیسیون کم‏تر بود. ایلوسیون خیلی دپرسیو بود.

طبیعتاً توی رپ عنصر کلام خیلی قوی‏تر و بارزتر است. من سعی می‏کنم خیلی خنثی فقط مقایسه کنم و ببینیم این روند چگونه طی شده و چه تغییراتی در آلبوم جدید نسبت به آلبوم الیسیون وجود دارد. در ایلوسیون خود ارکستر در کنار کلام، نقش مهمی بازی می‏کرد. این نسبت در آلبوم جدید به‏ چه ترتیب است؟ آیا موسیقی‏ای که برای قطعات آلبوم جدید ساخته شده است، بیشتر بستر و پس‏زمینه‏ای است برای این‏که کلام بتواند خود را بهتر عرضه کند و عرض‏اندام کند؟

من معتقد هستم، جدای از کلام، عنصر به‏شدت حساسی که در هیپ‏هاپ وجود دارد، ریتم است. کاری که من با موسیقی آلبوم "سال خون" انجام داده‏ام، ریتمیک بودن حتی ملودی‏ها است. یعنی شما عجین بودن و در کنار هم بودن کلام، سرعت کلام، ریتمیک بودن کلام، خود ریتم (که چند ریتم متفاوت است و از سازهای مختلف استفاده کرده‏ام) و ملودی را حس می‏کنید. مثلاً از سازی مانند عود، شما به صورت ملودیک و ریتیمک استفاده کنید، اما ریتمی که دارد، پابه‏پای ریتم اصلی حرکت می‏کند.
در ایلوسیون این‏طور نبود. ما سر ایلوسیون خیلی بحث کرده بودیم که چه اتفاقی می‏افتد و برای من تجربه‏ای بود که مطمئناً دیگر تکرارش نمی‏کنم. به این دلیل که به من ثابت شد که اگر هیپ‏هاپ از سادگی خارج شود و بخواهد تبدیل به چیز دیگری بشود، آن موقع دیگر بحث راه رفتن کلاغ و کبک خواهد بود و نباید این اتفاق بیفتد. هیپ‏هاپ باید در همان سیستمی که هست بماند. به غیر از آن‏، می‏شود به عنوان تجربه حساب‏اش کرد، ولی من حاضر نیستم آن تجربه را تکرار کنم.

به ساز عود اشاره کردی. می‏توان با گیتار هم این فضا را به‏وجود آورد. اما آیا این به آن معناست که در آلبوم جدید، عنصر شرقی مقداری بیشتر وارد شده است؟

دقیقاً. نه فقط عود، از سازهای مشابه مانند کورا که سازی کردی است و یا سیتار و تابلا ، فقط برای به‏وجود آوردن فضایی شرقی و این‏که مشخص شود این رپ، یک رپ شرقی است، استفاده شده است.

ترانه‏ای هم به فرزاد کمانگر تقدیم شده است. قسمتی از این ترانه به زبان کردی است. طبیعتاً می‏توان حدس زد چرا. کار کاملاً فضای کردی دارد، دف در آن هست و خود آهنگ هم فضای شرقی دارد. این که خودت از شمال ایران می‏آیی، ذهن‏ات را حساس‏تر می‏کند؟ یا رغبت تو را برای استفاده از زبان‏های محلی بیشتر می‏کند؟

من اصلاً به تعبیر رپ فارسی معتقد نیستم. این یعنی نادیده گرفتن یک رپر کرد. این یعنی نادیده گرفتن یک رپر ترک. رپ فارسی، به این معنا، اصلا معنی نمی‏دهد.

خُب می‏توانیم بگوییم رپ کردی.

اگر همه جزو ایران هستند، رپ ایرانی است. من از تکیه روی یک قوم دارم می‏گویم.

این‏جا فقط برای من یک مشکل هست و آن هم این‏که رپ از کلام آن تغذیه می‏شود. یعنی اگر صرفاً فضای کار شرقی شود، هضم آن برای یک مخاطب شرقی راحت‏تر است و انگار به خانه‏ی خودش آمده است. این حس را به او القاء می‏کند. اما اگر من رپ کردی گوش بدهم، درست است که رپ ایرانی است، ولی نمی‏توانم با آن رابطه برقرار کنم. برای این‏که نمی‏دانم چه دارد می‏گوید.

نه لزوماً این‏جور نیست. من به شخصه رپ ترکی، آن ترک‏های سخت را گوش می‏دهم. یعنی آن‏چه از ته استامبول دارند می‏خوانند و لهجه‏هایی به‏شدت غلیظ دارند که آدم متوجه نمی‏شود. اما برای من مهم نیست او چه دارد می‏گوید. با این‏که می‏شود از یک نفر سؤال کرد و فهمید چه دارد می‏گوید. اما در ابتدای امر، قدرت کاری که دارد انجام می‏دهد، برای‏ام مهم است.

در همین کار "من‏و هک نکن" هم قسمتی از کار (ترجیع‏بند کار) گیلکی می‏شود. اصلاً مهم نیست من چه دارم می‏گویم، ممکن است بعضی از کلمات را بفهمند. اولاً می‏روند از یک گیلک سؤال می‏کنند، دوماً اتفاقی که با زبان افتاده و خودم می‏دانم چه‏کار کرده‏ام و کسی که اهل شعر است، می‏داند چه اتفاقی این‏جا افتاده است، آن قدرت، به مخاطب منتقل می‏شود. پیش از این، در آلبوم "ما مرد نیستیم" کاری داشتم که گیلکی بود. خیلی‏ها نمی‏فهمیدند این اصلاً چه زبانی است. فکر می‏کردند انگلیسی است. متوجه نمی‏شدند. اما با کار ارتباط برقرار می‏کردند.

مصاحبه‌گر: شهرام احدی / مهدی محسنی
تحریریه: فرید وحیدی

جمعه ۲۳ مهر ۱۳۸۹ ه‍.ش.

کاور آلبوم سال خون و تیزر ویدئویی

تاریخ و ساعت مصاحبه با صدای آمریکا در برنامه ی شباهنگ

پنجشنبه 21 اکتبر یا 29 مهر
ساعت 20:30 به وقت اروپا
ساعت 22:00 به وقت تهران
مجری :بهنود مکری
موضوع:آلبوم سال خون


video
دوستانی که می تونن فیلم و اینجا باز کنن به این آدرس برن:
http://www.rspersian.org/news.php?readmore=814

جمعه ۱۶ مهر ۱۳۸۹ ه‍.ش.

درباره ی فروش آلبوم سال خون در ایران

تمام فکر من این روزها اینه که چی کار کنیم که آلبوم به صورت ارجینال ،بهتر تو ایران پخش بشه.دانلود که آسونه و هرکسی می تونه بکنه.اما خوب می دونید آلبوم با کاور و تشکیلات یه حالی دیگه داره.همونطور که گفتم 3 تا گروه از دوستان نزدیک در شمال،کردستان و تهران، پخش و فروش آلبوم رو به عهده گرفتن.حالا من یه فکر دیگه هم به سرم زده که مث خود همین آلبوم شوک آوره.
از همین جا رسمن اعلام می کنم که کسایی که توانایی اینو دارن که آلبوم رو تو شهر هایی که هستن با کاور و عکس هاش و به صورت ارجینال تکثیر کنن،کافیه که با ما تماس بگیرن و یه شماره تلفن یا آدرس سایت یا وبلاگ معتبر در اختیارمون بزارن و فروش آلبوم و با هر تیراژی تو توان شون هست، توی همون شهری که هستن به عهده بگیرن و پولی که بدست می آرن و بر اساس وجدان کاری هر طور که صلاح می دونن خرج کنن ویه قسمتیشو هم اگه دوس دارن به یه موسسه غیر دولتی معلولین،سالمندان یا موسسه های بازپروری معتادین بدن.این یه مسئله ی کاملن وجدانیه.
فقط خواهشن با ما هماهنگ باشین و آلبوم رو به اون قیمتی که هست بفروشین و نه بیشتر . ما هم از اینجا از راههای مختلف شماره تلفن و آدرس های اینترنتی شما رو به اطلاع مردم می رسونیم .فقط کسایی که ما اعلام می کنیم برای فروش معتبر هستن.اگه این دوستان بتونن به صورت دستی توی شهر خودشون بفروشن که خوب پولِ پست و این جور چیزارو نمی دن و فک می کنم بهتره. مثلن ما الان کسایی رو می خوایم از خود تهران آبادان،مشهد،زاهدان،اصفهان،شیراز،تبریز یا حتی شهرای دیگه و کوچیکتر.
به هر ترتیب ما دنبال هر راهی هستیم که شما عزیزان توی ایران آلبوم رو به صورت
ارجینال بدست بیارید وگرنه طبق گذشته لینک های دانلود برای بچه های داخل ایران هست
کسایی هم که این ور آب و خارج از ایران هستن، به دست بریده ابوالفضل
قسم نفرین می کنم اگه دانلود کنین. نفرین منم میگیره .سیّدم از دو طرف.آلبوم و پستی می فرستیم،توی سایت های فروش هم می زاریم.بخرید و برای هر کاری هم میشه ازش استفاده کرد. به عنوان چاقو برای گوجه، خیار پوس کندن ،برای ماله کشی دیوار،زیر ناخن پاک کردن،زیر سیگاری ،شکوندن موقع عصبانیت و خیلی از کارای ابتکاری دیگه که به مغزم نمی رسه.پس دیگه سفارش نمی کنم
این بیماری گشادیسم و بزارید کنار .
برگردیم سر بحث بچه های ایران
پس اونایی که می خوان از سال خون پول دربیارن و ایشالا بزنن تو کار ساختمون سازی و فروش املاک تماس بگیرن
من 21 اکتبر یعنی این پنجشنبه که داره میاد نه ،پنجشنبه ی هفته ی بعدش با صدای آمریکا (برنامه ی شباهنگ)مصاحبه زنده دارم.هر کی خواست تا اون موقع بگه که ما شماره تلفن یا آدرس اینترنتیشو ببریم رو آنتن.
فقط خواهشن اگه این کاره نیستید ،تماس نگیرید
شما می تونید از طریق ایمیل شخصی من:
Shahin.najafi.music@googlemail.com
یا توی فیسبوک:
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000505043192#!/profile.php?id=1463740304
http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=100000505043192
یا از طریق همین وبلاگ و با درج ایملتون با من تماس بگیرید

فدا
ارادت
و بیش از همه شرررریم

چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۹ ه‍.ش.

توضیحاتی درباره ترانه ها و آلبوم سال خون

سلام به همه ی اشرار عزیز
تعدادی از دوستان از گذشته تا الان می خواستن درباره ی مضمون ترانه ها کمی توضیح بدم. مثلن درباره ی آلبوم ایلوسیون هم همین مشکل بود و یا مخصوصن درباره ی "وای کشتی مارو" همه می پرسیدن منظورت کیا هستن.یه نکته رو بگم که همیشه اینطوری نیست که منظور یه شخص خاصی باشه بلکه گاهی من به یه طیف یا چند گروه مختلف اشاره می کنم. حالا من به اون ترانه هایی می پردازم که احساس می کنم بیشتر مشکلن.
توی آلبوم ایلوسیون،کاری هست به اسم حسن من. این حسن درواقع همون حسن ِ اتل متل توتوله س. اول کار هم که یه بچه این متل رو می خونه. من یه دوست شاعری تو ایران داشتم که این متل رو می خوند، اما با سبکی حماسی و دردناک . این تو ذهن من بود. جالبه بدونید که "حسن من" اولین کاریه که من نوشتم و احساس کردم که این کار راک نیست و رپه. یعنی من رپ می کردم با گیتار الکتریک و روی ریتم راک.این ترانه مربوط به پنج سال پیشه یعنی دقیقن زمانی که من از ایران خارج شدم.بعد ها طبق معمول از این ترانه بدم اومد و فراموشش کردم که با اصرار یکی از دوستان اومد توی آلبوم ایلوسیون و خوب ،مورد توجه قرار گرفت. اینجا حسن یعنی همه ی ما. هر کدوم ما یه جورایی حسنیم و البته تموم کسایی که حتی مردن و بودن و الان نیستن
حسن های فقیر،بدبخت،شاعر،بالای دار و....دیگه بیشتر از این واقعن کار خود شاعر نیست که کارشو توضیح بده. کار سارینا هم که می دونید به صورت نمادین حرفای من به خواهرزادم ساریناس که الان 16 ساله شه .ولی اون موقع که من ایران بودم ده ساله بود و من با تصویری که ازش داشتم و به این دلیل که فوق العاده دوسش دارم براش نوشتم. خوبه که بدونید من بیش از 15 بار عمو و دایی هستم و همه ی خواهرزاده ها و برادرزاده هامو دوست دارم اما خوب چون سارینا رو از بچگی با من بود یه جوره دیگه ای بود برام.الانم که دیگه برای خودش خانومی شده.ترانه ی " اینک آن انسان" که عنوان ش برگرفته از بیوگرافی خودنوشته ی فردریش نیچه است ، یک کار خوب از جهت ترانه بود برام. اما از موسیقیش راضی نبودم چون برای رپ خیلی سنگین و مبهم بود .این ترانه هم برای من تقریبن توضیح حالت های شخصی بود.
توی تراک ها ، کار "وای کشتی مارو" یکی از کارایی بود که زیاد دربارش سوال شد. این کار سه بخش داره . یه بخش به طنز کشیدن کسایی که کارهای سطحی موسیقی گوش می کنن. و البته به طنز کشیدن مولفین این نوع کارها.البته من مخالف وجود این نوع کارها نیستم چون برای به طنز کشیدن و البته گوش دادن خیلی از مردم لازمن. یه قسمت دیگه درباره ی کسایی که ادعای روشنفکری دارن و اما هنوز در معنای اون گیجن و در درون خودشون به شدت آدمهای عقب مونده و دگم هستن.یه قسمت دیگه که از دکتر و این حرفا بحث میشه تمسخر این عده و تلفیقی از اونها با گروه اوله. یعنی همین سیاسی های درپیتی که توی مراسم سیاسیشون هم باباکرم می رقصن. بحث باباکرم نیستا. مشکل اینه که اینا بعد از 30 سال زندگی توی غرب هنوز که هنوزه باید کلاه مخملی برقصن و هیچ چیز جدیدی یاد نگرفتن. جالبه که خیلیا فک می کنن ما با رقض مشکل داریم . که قبلنم گفتم. مشکل اینه که ما نمی تونیم چیز جدید یاد بگیریم. به همین دلیل خیلی از ماها هنوز بلد نیستیم با ریتم های رپ و راک چی کار کنیم و عینه اوسکولا وا میستیم و الکی کله تکون میدیم. حالا توی کنسرتای غربی جوونا خودشونو پاره می کنن. دیگه خفن تر از ریتم های رپ و راک. ؟
یه نکته ی دیگه . "دکتر" درواقع هر کسیه که ادعای دانستن داره اما خوب به قول اروپایی ها "ابله با سواده" .یعنی فقط می دونه ،اما قدرت تحلیل کردن نداره. کتابهاشو به دوش میکشه اما از خودش حرفی برای گفتن نداره. بعضیا دقیقن آخرین کتابی هستن که خوندن .
حالا بحث سال خون:آلبوم سال خون 11 تا تراک داره. 2 تا از این کارها(وای کشته مارو و برادر بر دار) رو قبلن شنیدین. اما این بار با میکس و مستر درست و حسابی و با یه تغییرات کوچک می شنوین. یه کار دیگه که اسمش"دکتر" است قبلن یک بار توی برنامه ی کوک بی بی سی اجرا کردم . اما نصفه شنیدین و قسمتای باحالشو نشنیدین.موسیقی کار هم کلن یه چیز دیگش با یه تنظیم روبراه و خفن.
یه کاری هست درباره ماجرای هک شدن وبسایت من توسط ارتش سایبری که گفتن به فرمان عظما انجام شده. یه حال درست و حسابی به این دوستان دادم و البته به عظمای عزیز.این کار گیلکی-فارسیه
یه کار دیگه هست که با زبانی تقریبن نزدیک به زبان "زندگی سگی ما" به گذشته ی زندگی من و تصاویر به جای مونده توی ذهنم می پردازه.ترانه ی راحتی نیست و فکر می کنم بعدن مجبورم بیشتر دربارش توضیح بدم.یه کار هس که فارسی- کردیه. نوید یه جوون کرد و با استعداد که الان عضو رسمیه شر موزیکه و با من همخونی کرده. این کار جواب به کسایی که دیگه چیزی برای گفتن ندارن و میگن که چرا رفتی اونور و اگه می تونی بیا اینجا بخون و...این دوستان هنوز نفهمیدن که رفتن و نخوندن بده نه اینکه بری و عمرتو بزاری برای مردمت که می خوان 2 کلام حرف دل بشنون. خوب اگه ما هم مث بقیه دنبال یه داستان دیگه بودیم که چن نفر می موند که حرف بزنه.این بحثم قدیمیه و تو شعر حرفا رو زدم. یه کار هس که درباره ی " نداری" و فقر و بی پولیه که از جهت بعضیا این حرفا توی اروپا چرته. اما باید بگم که حقیقته.حقیقته. حالا می شنوین. این کار روی استیل راک نوشته شده اما ترانه رپه.یه کار دیگه هس که فکر کنم جوونای توی ایران باهاش خیلی حال می کنن. یه کار طنز و انتقادی به اسم پارتی سیاسی.چیزی نمیگم تا بشنوین .سبکش رپ هاوسه. فقط پیشنهاد می کنم پیش از شنیدن این کار سریال دایی جان ناپلئون رو یه دور ببینید.یه کار دیگه هست که عاشقانس اما نه عشق میون یه دختر و پسر. بلکه عشق میون دو تا پسر. این کار از زبان یه همجنسگرا نوشته شده .
کار دیگه ،کاری رپ-پاپه که با دو نفر از بچه های ایران(میلاد مفرد و امیر عظیمی) خونده شده و یه کار احساسیه.قسم.
ترانه ای هست به اسم سال خون که مشخصن درباره ی مسائل انتخابات و اتفاقات بعد از اونه که همه چیز روشن توش گفته شده
تمامی آهنگ ها به جز 3 تا کار ،از کارهای خودمه . 2 تا آهنگ(پارتی سیاسی و برادر بر دار) از دوست خوب و هنرمندم بابک خزایی هست ویک کارم که بچه های ایران (میلاد مفرد و امیر عظیمی) ساختن و با میکس دوستی به نام فرعون.تنظیم کارها هم از بابک عزیز ه و میکس و مسترینگ کارها هم توی یکی از استدیو های خوب و مجهز شهر کلن با مدیرییت مجید کاظمی انجام شده. مجید خودش از اعضای جدید آنتی کاریزماس و خودش به تنهایی 3،4 تا ساز می زنه و آهنگسازی می کنه و ترانه هم می نویسه.ضبط کارها هم توی استودیو "این لاین" شهر دووسلدورف انجام شده
شهریار احدی رفیق همیشگیم تمامی کارهای ویدئویی و کاور و عکس آلبوم رو انجام میده. پانیس هم با صدای زیباش منو در کارها همراهی کرده.ما بنا بر تجربیات گذشته و طبق سیستم غربی روی فیلم هاشون، تصمیم گرفتیم که شنیدن این آلبوم رو به جوونای زیر پانزده سال پیشنهاد نکنیم .به این ترتیب دیگه ما مسئول این نیستیم که کسی انتقاد کنه که چرا حرفا رک و بی پرده اس. لطفن جلوی خونواده و بابا مامانتون (اگه سنتی هستن و باهاشون راحت نیستین ) گوش نکنین. این همه خواننده ی پاپ هست که ترانه های دوست دارم و خدا و پیغمبرو ... دارن. یه 100 گرم تخمه بگیرین و بشینین دور هم گوش کنین. کار ما مال این فضا ها نیس.این آلبوم برای اولین بار توسط خود "شر میوزیک" منتشر میشه و امیدواریم که کار اثرگذار و قوی منتشر بشه.ما از همه ی امکانات مادی و انسانی خودمون استفاده کردیم تا موسیقی مستقل ایرانی بتونه سرپا و زنده باشه.روزیکه کارهای اولمون منتشر میشد هیچکی فکر نمی کرد که این کارها اینطور بتونه نظر مردم رو جلب کنه.
دیگه فقط و فقط می مونه نظر خود مردم. من هیچوقت از کارهام دفاع نمی کنم و نکردم .چرا که معتقدم پس از زایش کارها ،اونا متعلق به من نیستن.هیچ کاری بدون عیب و نقص نیست و همیشه میشه گفت که میشد بهتر باشه.ما هم به این امید داریم کار می کنیم که دو فردای دیگه جوونای بعدی با افتخار بگن که چی توی موبایل هاشون دارن و سرشونو بالا بگیرن که چه ترانه هایی گوش میدن و بیشنن و خودشون کارها رو تحلیل کنن و حرف بزنن. یقینن ترانه های ما برای وقت گذرونی وخوش باشی لحظه ای نیست. همونطور که گفتم باید مستانه بچرخین و ضجه بزنین .شمارش معکوس.ما شررررریم چرا که دیگه از خیر خسته شدیم و بهش باور نداریم.
از طلا گشتن پشیمان گشته ایم
مرحمت فرموده مارا مس کنید
یه نکته یادم رفت درباره ی خرید آلبوم در ایران
ما داریم روی 3 منطقه کار می کنیم
شمال ایران
تهران
و کردستان
اگه همه چی ردیف بشه آلبوم رو از راه هایی که معرفی می کنیم می تونید به دست بیارید
شرررریم

دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۹ ه‍.ش.

سال خون




کار آخرین آهنگ آلبوم " سال خون" هم تموم شد.بزودی یه ویدئوی کوتاه درباره ی آلبوم منتشر می کنیم
سعی می کنیم راه هایی برای بدست آوردن آلبوم به صورت ارجینال در ایران پیدا کنیم.
از الان آبان ماه1389
و نوامبر2010 رو به خاطر بسپارید
شررریم